نیکوکار آلمانی  به دلیل خدماتش به زنان روستایی لوح تقدیر دریافت کرد.

یک زن آلمانی به دلیل خدماتش به زنان روستایی در ایالت پنجاب از سوی دولت محلی ایالت پنجاب لوح تقدیر و جایزه دولتی دریافت کرد.

روزنامه داون – ۲۱ فوریه ۲۰۲۲
یک زن آلمانی به دلیل خدماتش به زنان روستایی در ایالت پنجاب از سوی دولت محلی ایالت پنجاب لوح تقدیر و جایزه دولتی دریافت کرد.

دکتر سانتا سیلر یک نیکوکار آلمانی در سفرهای متوالی به روستای "تتا غلام" در منطقه اوکارا در ایالت پنجاب با آموزش زنان برای ساخت و تولید عروسک های مختلف آنها را برای زندگی بهتر از طریق درآمد حاصل از فروش عروسک ها کمک می کند. این روستا اکنون به دلیل صنعت عروسک سازی دستی به روستای عروسک مشهور است.

دکتر سانتا سیلر، هنرمند و طراح آلمانی که یک برند صنایع دستی به نام تاتا خدونا را راه اندازی کرده است، برای اولین بار در سال ۱۹۹۰ به دعوت امجد علی، دانشجوی پاکستانی به این روستا آمد. امجد علی که زاده این روستا است، معلم مؤسسه ای است که در برلین، پایتخت آلمان تحصیل می کرد. سانتا سیلر با آموزش زنان به آنها یاد داد که چگونه میتوانند از طریق محصولات صنایع دستی درآمد بیشتری داشته باشند. وی در مدت ۱۴ سال چندین بار و هر بار چند ماه در این روستا زندگی کرد و به زنان روستایی آموزش داد.

همزمان چندین طرح آموزشی و بهداشتی را در روستا آغاز کرد. به پاس قدردانی از این خدمات، سنتا سیلر ۸۶ ساله در مراسمی پر زرق و برق که در روز جمعه ۱۸ فوریه در فرمانداری کل لاهور برگزار شد، توسط چودری سرور، فرماندار پنجاب، جایزه  ویژه ای دریافت کرد. بعداً در همان روز، در مراسم تقدیر از وی  با عنوان "شبی با دکتر سلر" در مرکز فرهنگی "شورای هنری الحمرا" با حضور ده ها تن از دوستان آلمانی و پاکستانی نیز شرکت کرد.

۲۰ فوریه، دکتر سنتا سیلر و همسرش دکتر نوربرت پانچ وارد روستای تاتا غلام شدند و در آنجا با استقبال گرم زنان روستا و همچنین بسیاری از شخصیت های منطقه اوکارا روبرو شدند. در روستا  وقتی وی با زنان قدیمی روستایی ملاقات کرد، همه شاهد صحنه های احساسی زیادی بودند.

در این دیدار که سال ها بعد برگزار شد، اشک در چشمان سانتا سیلر حلقه زد. در این سفر همچنین کلنگ سنگ بنای "مدرسه اقتصاد خانگی سانتا سلار" نیز به زمین زده شد. این پروژه توسط خود سانتا سیلر رونمایی شد. دکتر سالیوان همسر وی در یک مراسم کوتاه گفت که آمدن دوباره به این دهکده برای او مانند یک رویاست.

او گفت از این روستا به دلیل اقامت طولانی مدتش خاطرات خوبی دارد. بعداً مهمانان آلمانی از مرکز صنایع دستی بازدید کردند که از سال ۲۰۱۶ به مرکز طراحی سانتا سیلر تغییر نام یافته است . در این مراسم هدایای مختلفی نیز توسط بانوان روستا و رجال محلی به این دو مهمان آلمانی اهدا شد.

کد خبر 11714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =